För att kunna genomföra ett köp hos oss måste du godkänna våra köpvillkor, samt den behandling av de personuppgifter du lämnat i samband med köpet.

Personuppgifterna hanteras i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Denna hittar du här.

FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Beställning och beställningsbekräftelse

Beställningar görs via kassarutinen i webbshoppen. I samband med beställningstillfället får du en beställningsbekräftelse per e-post. Kontrollera adressuppgifter och beställda varor så att dessa uppgifter är korrekta. Meddela eventuella felaktigheter omgående via e-post till: order@trollrike.se

Leverans

Varor som finns i lager skickas från oss inom en vardag från beställningstillfället och levereras till dig via PostNord inom 1-3 vardagar. Dom varor som är på väg till vårt lager levereras inom 3-7 vardagar. Leveranstiden finns angiven per produkt i webbshoppen. 

Fraktkostnad

Vi tar ut 49:- i fraktavgift för order under 400:-. Fri frakt för order över 400:- inom Sverige. För kunder i övriga Europa tar vi en frakt på 69:-(eller 7€) och utanför Europa kostar frakten 99:- (10€).

Pris

Alla priser är angivna i SEK (eller NOK om har valt norska och EURO om du valt engelska) och inkluderar svensk moms.

Betalning

Betalning sker via klarna, titta på http://www.klarna.com för mer information och villkor. Eller via PayPal, titta på https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/legalhub-full för mer information och villkor.

Ångerrätt

Enligt Distanshandelslagen (2000:274) kan du ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan. Varor som returneras ska vara i "väsentligen oförändrat skick". Du har rätt att öppna varans förpackning och titta på dess innehåll. Under förutsättning att den returnerade varan uppfyller kraven på att vara i "väsentligt oförändrat skick", krediteras hela varuvärdet när varan anländer till oss. Returfrakt vid ångrat köp och eventuell fraktkostnad för ursprungsleveransen betalas av kunden.

Reklamationer

Reklamationer av skadade eller felaktiga varor ska göras snarast möjligt, dock senast sju dagar efter mottagandet. Reklamationer görs visa e-post eller via brev till: Midgård Games AB, Box 366, 851 06 Sundsvall. Uppge vilken vara det rör sig om, när den köptes och vad som är felet. Vi kontaktar dig då omgående angående hantering av retur/byte av varan. OBS! Skicka inga varor till oss innan vi kontaktat dig. Detta beror bl a på att det är Trollrike som ska stå för returfrakten vid reklamationer. Vid felaktiga reklamationer av felfria varor debiteras returporto. Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Garantier

Trollrike har inget eget garantisystem, utan följer tillämpliga lagar avseende konsument- och distanshandel. Vi reserverar oss mot tryckfel och skrivfel på webbshop, samt för slutförsäljning av varor.

Cookies

Vi sparar cookies på användarens dator för hemsidans funktionalitet. Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 2005-06-25 måste alla besökare på en hemsida informeras om att en liten textfil sparas på deras dator och erbjudas möjligheten att inte acceptera detta. Du kan välja bort cookies på Trollrike genom att ändra inställningarna i din webbläsare, detta kommer dock att innebära att du inte längre kan spara din varukorg mellan sessioner om du inte är inloggad med konto hos Trollrike.